Těžká písemka

06.11.2019

 To je tak, kdy někdy zapomenete, kde to jste a jak to tu chodí.

Dnešní ráno už bylo rychlejší než včera. Jak mě, tak Isaacovi se udělalo líp, takže jsme u snídaně seděli plní energie s velkejma plánama na dnešek. Do práce jsme naběhli akorát tak na čas, jenom jsme dosedli, tak dorazili i starší chirurgové a hlášení mohlo začít. Jelikož tam s náma je pořád těch 50 lidí navíc, tak nám nechávají volný židle vepředu. Nevýhoda je, že jste zapojováni do diskuse o něco víc, ale zase výhoda je, že těm kuňkálkům je líp rozumět, takže jste zase o něco víc v obraze, za co že je to vlastně grilujou.

Po hlášení jsem sběhl na JIPku, tam lidu jak v neděli v kostele .. internista si tam vzal skupinu mediků. Ok, domluvili jsme se s doktorem a sestrou co a jak a vyrazil jsem rychle na dětský obhlídnout svoje pacienty. Všichni se lepší, což nám dělá radost, jenom slečna se slepákem je pořád taková nic moc. Na tu už se ale připravoval Isaac, tak jsem to pustil z hlavy a vyrazil na sál, páč je dneska operační den.

Hned z kraje jsme s Fasilem vyndávali dlahu na stehenní kosti dítěte a potom jsme měli dělat krček jednoho staršího pána. Natěšenej, že konečně je míč na mojí straně hřiště .. zbytečně. Borec si lehnul na stůl a tlak 190/130. Byl jste na prohlídce internistou, jak jsme Vám říkali? Jo! A co Vám řekl? Dal mu jednu 10 mg tabletu léku proti vysokýmu tlaku a že si to má vzít den před operací. Mama mia. (To je jak kdyby jste si na období sucha udělali zásobu jednoho kbelíku vody). Tak šup dolů, přivezte dalšího. Vedle pupeční kýla, jestli si ji neudělám .. jasný že jo. Ok, stejnej příběh, opačný pohlaví, tahle dostala ty tablety dvě. Auf wiedersehen.

Potom jsem měl dilema. Buď jsem mohl jít asistovat a víceméně jenom koukat na další operaci strumy a nebo jít dělat s Fasilem zlomeninu stehenní kosti v distální části. Jasná volba. S Fasilem se operuje fakt dobře, chvílema dělá on, chvílema já, odsejpá to. Dokonce to vypadá, že jsem jedl poslední dobou víc polívčiček než on, což nám kolikrát přijde vhod. :-D

Sotva jsem došil a volá mi starší chirurg, že tam je jedna pacientka s popáleninama, tak že je potřeba trochu upravit rány od mrtvých tkání atd, jestli bych to nemohl udělat, jasná páka šéfe! Než jsem ale stihnul zorganizovat návoz na sál, tak už bušil Isaac, že tam má pacienta s 'burst abdomen' že ho jdeme okamžitě operovat. Ten výraz jsem slyšel poprvé .. ve volnym překladu to znamená něco jako vypuklé břicho? Ani nevim, jak to přeložit. Tak či onak jsem pochopil, co má ten výraz symbolizovat, když přivezli pána na sál a pod přikrývkou měl několik tenkejch kliček střeva venku, oka. Byl to pacient, kterýho jsme operovali před týdnem a půl, kdy kluci mu šli dneska převazovat ránu na břiše a vyskočilo na ně střevo. Asi to vzali nějak důkladně :-D

Tak jsme mu to zase otevřeli, vyčistili, zkontrolovali a zašili. Podle zbytku rány bylo vidět, že se vůbec nehojí, takže kdo ví, jak tohle půjde ..

Pána jsme nechali odvést zpátky a říkám týmu .. uděláme ještě tu s těma popáleninama? Jojo, jasný. Tak ji navezte, to bude rychlovka. Byly tři hodiny odpoledne, od rána jsme nikdo nejedli, jenom sálovej personál si tam poslední hodinu vařil ryži a jedl. V půl čtvrtý se ještě pořád nic nedělo, tak se jdu podívat, jak jsme na tom. Přijdu do jejich místnosti a nikde nikdo. Byla tam jenom jedna uklizečka, která mi lámanou angličtinou řekla, že už jsou pryč, že už je konec. Vylezl jsem teda ze sálů a tam celej personál spolu vesele povídá, jak kdyby se nechumelilo. Byl to elektivní výkon, je půl čtvrtý a my máme padla. Nazdar! Začal jsem se teda ohánět po týmu ve službě. Není to urgentní, bylo to elektivní, může to počkat, nazdar! Co hůř, kvitoval jim to i jinej chirurg, takže jsem byl bezmocnej.

Otevřel jsem pusu, že bych si ulevil pár pořádnejma nadávkama, ale nakonec jsem akorát hlesnul slovíčko 'Afrika' a nasranej šel domů. Po cestě jsem si ještě ulevil Isaacovi, kterej na mě čekal, kdy mi vysvětlil, že to je boj s větrnými mlýny. Sám když tu byl pár dní, tak zažil podobnej boj s personálem a to se jednalo o kritickýho pacienta, ale bez úspěchu.

Někdy je to s nima prostě těžká písemka a na to si nikdy asi nezvyknu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky