Mzungu! Bojim, bojim!

08.08.2018

Josef Borovka, za bouře zrozený, otec draků, rozbíječ řetězů .. No dobře, to je zase Daenerys, ale já už mám taky další jméno! :)

Kdyby vstávání mohlo bolet, tak dneska ráno bych měl VAS 9. Ale pravda, že to bych měl každej den. Tak jsem to teda překonal, udělal si snídani na terasu a bylo zase o něco líp. Četl jsem, že se má u vás ochladit. Tak to možná posíláte sem, protože tu už docela dlouho nezapršelo a je tu den ode dne tepleji. Co si budem .. očekávám, že největší pařák bude ten den, kdy mám osm hodin sedět v autobuse do Nairobi. :-D

Na klinice chvíli trvalo, než dorazil Chris, ale byla tam nějaká nová sestra z noční (Mercy má týdenní volno), která chtěla kecat, tak jsme chvíli kecali, až mě postupně zapojila do práce a bylo to super.

Dnešek opět vytrestal moje neznalosti z dermatovenerologie. Viděl jsem asi 10 různejch kožních postiženích a všechny vypadaly úplně jinak. Potom jsem viděl i všelijaký postižení zejména mužského genitálu (holky tam byly taky, ale ty my s Chrisem nevyšetřujeme), z kterých jsem nepoznal ani jedno. Borci .. co to tu máte? Naštěstí se to tady klasifikuje jednoduše - infekce genitálu x houbová infekce genitálu x herpes virus. Potom se na to nasadí už řadou let prozkoušený koktejl léků a pacient cupitá domů s tím, ať nám přivede svoji druhou polovičku.

Nejnáročnější pacient byl dneska jeden starší pán, co byl slepej na jedno oko. Bylo to vidět už z dálky, že jeho levý oko není v pořádku. Trochu jsem si povzdechnul, že zase budu muset rozvíjet teorie v takovym oboru jako je oční, ze kterýho si pamatuju totální tužku. Ale tak vždycky mi kryje záda možnost odeslání pacienta k očařovi do města. Kulový, vedle. Že prej má třísku, tak jestli bych mu to nevyčistil. Jasný kámo, píchnem tetanus a mrknem na to. Děda mi ale zapomněl říct, že tu třísku tam má asi tak od svých desátých narozenin, protože jinak si nedokážu vysvětlit tu vyhnilou díru na nártu cca centimetr na centimetr velkou. No nic .. Chrisi podej mi prosimtě exkochleač .. haha .. okej .. tak mi podej pean, čepelku a uvidíme, co natropíme. Mezitím mě děda v Luo neustále ujišťoval, že ho to nebolí. Asi si myslel, že se ho na něco ptám, když jsem si tam česky drmolil pod vousama, jak úžasně to jde a že bych chtěl co nejvíc takových pacientů! Po pár desítkách minut nekonečnýho boje už jsem usoudil, že už to líp neudělám a po dalších litrech výplachů, jsme mu to překryli a že má přijít v pátek na převaz. Je téměř jistý, že pán znovu nepřijde, ale naděje umírá poslední.

Po obědě přicupitala těhotná spolupracovnice, že prej mi musej vymyslet nějaký Luo jméno, tak že budu Ouma. Vzhledem k tomu že už z Ugandy jsem si přivezl jméno, který značilo modrej bodlák, tak jsem chtěl vědět, co znamená tohleto. Že prej to znamená, že když jsem se narodil, tak jsem ležel na bříšku. WTF? A tak začalo asi patnáctiminutový vyprávění, podle čeho dávají Luo jména. No ležení na bříšku bylo ještě dobrý. Nejvíc mě rozsekalo jméno (už jsem zapomněl, jak to bylo :( ), který značilo, že ten dotyčnej se narodil při cestě do porodnice. No tak jsem začal vysvětlovat, že jsem na bříšku rozhodně neležel a i kdyby jo, tak to rozhodně ona nemůže vědět. Tak si mi postěžovala, že neví, jaký okolnosti byly při mém narození. Holka a já to asi vim? Tak jsem zkontaktoval rodiče s otázkou, kdy jsem se narodil. To už jim bohatě stačilo k tomu, aby mě mohli zaškatulkovat, a tak jsem dostal jméno Otieno. Líbí se mi :)

V odpoledních hodinách jsem dělal trénink první pomoci pro personál nemocnice, tak jsme si užili srandy, a i si troufám říct, že si z toho něco odnesli. Po tréninku už jsem se akorát uvelebil s knížkou na chatce a flákal to až do teď.

Nejhezčí moment dne byl, když se jedna malinká Synthia hrozně bála, protože vedle v laboratoři plakalo jiný dítě. Ze zoufalosti se koukala na mě a chytla mě svojí malinkou ručičkou za ukazovák. Bylo to tak důvěrný a upřímný, že po chvilce uklidňování jsem si to musel vyfotit. Zaručeně zatím moje nejhezčí fotka z Afriky vůbec. Když budete hodní, tak vám ji někdy ukážu. :-P

Mám hlad, jdu večeřet. Doufám, že se máte pěkně a posílám pozdravy od rovníku! 

Dobrou! :)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky