Hodně kecání, málo dělání

07.11.2019

 Dneska trochu pozdějc, asi african time .. :-D

Včera nám byl na hlášení přečten dopis, kde bylo prej opravdu dost důrazně řečeno, že pracovní den začíná v 7:30, tak ať jsme tak v práci. U snídaně říkám Isaacovi, že to je naprosto zbytečný tam chodit, že stejně senior chirurgové začnou chodit až v těch klasickejch 7:50.

V 7:30 jsme byli na místě. Na minutku přesně přišel Fasil v 7:50, ale tak aspoň jsme to trochu urychlili, páč my jsme mediky negrilovali. Isaac k tomu teda trochu měl sklony, ale asi takový jako má každej lékař tady. Bohužel o to víc jsem dostal prostoru na konci já, a tak mě Fasil vyzval, ať okomentuju staršího pána s krčkem a mladýho chlapa s tibií. Něco jsem k tomu řekl, Fasil přikyvoval.. Jenom škoda že mám ten pocit, že by mi přikyvoval i na to, že má srdce 3 oddíly. :-D

Po hlášení jsme šli s Isaacem na JIPku, pacienti se obměnili, takže bylo o čem mluvit a co plánovat. Z JIPky jsme se rozdělili .. Isaac že prej požádal o navezení té slečny se slepákem na trojku a já šel na dětský zkontrolovat 'naše' děti. Když jsem tam dorazil, tak samozřejmě Isaacova pacientka sedí na posteli a zpovídá ji nějakej medik. Sestra si v poklidu vychutnávala chapati .. smůla že jsem ji zahlédnul, takže zbytek snídaně počká, až bude mít Isaac pacienta, tak jak si to ráno domluvil. Dětem se daří dobře, některý mi popropouštěli, tak jsem se ani nestihnul rozloučit, ale co už ..

Jelikož je dneska čtvrtek, tak je to den kecání. Pár hodin jsme seděli s Isaacem na klinice, střídali se ve vyšetřování a zapisování .. pár případů stálo i za fotku, aby mi doma věřili s čim se v Africe chodí k doktorovi (a potom jim tu vyprávějte jak ve službě v 11 večer provádim diferenciální diagnózu mezi pihou a klíštětem na nártu nohy). Pár chlapů na vyřezávání různých útvarů, jinak žádná velká operace na zítra. To mi vůbec nevadilo, páč tam máme 3 resty ze středy.

Potom jsem byl ještě chvíli s klukama na výkonovym sále, pomáhal s převazama, konzultoval pár pacientů na oddělení a šel jsem domů. K obědu bylo kuře po africku, což mně úplně dobře nedělá, takže jsem se spokojil s rýží a sosem (ještě že jsem měl takový zásoby sušenýho masa :-D ).

Odpoledne se za náma zase zastavila italka Alice, takže jsme seděli na naší verandě, kecali atd. Byla to fakt psina, Isaac je mimo nemocnici dost vtipnej.

Užuž jsem se chystal psát článek a že si půjdu lehnout, když mi volá Limbe, že tam má 3 případy, který 'by se mnou chtěl sdílet'. Chtěl sdílet .. chápu .. zvední zadek a doraž sem. Zkusil jsem se zeptat po telefonu, ale nerozuměl jsem mu ani prd, tak jsem mu řekl, že tam za chvíli dorazim, ať počká. Isaac že půjde se mnou, že stejně nemá co dělat. Jak na potvoru zrovna začala bouřka, takže jsem v duchu děkoval té náhodě, že zrovna když začalo pršet, tak si Limbe vzpomněl, že tam má vlastně 3 akutní pacienty.

No aspoň že nekecal. Jedna pacientka operovaná třikrát pro kýlu, ileus a leak, naposledy dneska ráno v nějaký nemocnici ve spádu Na papíře napsaný 3 věty s čim u nich byla, 2 věty co s ní dělali a v doporučení věta, že ji překládají k nám k následnému managementu. Díky kluci!

Druhej pacient se vyboural někde na motorce, od prsou níž nic necítí ani nemůže ničím hýbat. Pravý zápěstí měl podle RTG zlomený tak, že jsem to ještě nikdy neviděl a k tomu kluci vyfotili bederní páteř. Facepalm .. Chtěl jsem si vydupat RTG hrudní páteře, ale bylo mi vysvětleno, že už je to moc investice, že je radši pošleme do centra, kde mají i CT. Uuuh, what? OK, dělejte, jak jste zvyklí.

No a třetí pacient přišel s vysokou neprůchodností střeva, byl na tom špatně. Nebudu zabíhat do detailů (zvědavci se mě na to můžou zeptat osobně), ale chtěl jsem jít hned na sál, nicméně starší chirurg řekl že ne, že ho mám resuscitovat (jejich pojem pro to, že pacienta zalejete jak můžete) a že ho hned ráno uděláme. Starší se mají poslouchat, udělal jsem, jak bylo nakázáno a doufám, že to dobře dopadne.

Po cestě domů všichni kolemjdoucí obdivovali moji čelovku, asi tu na to nejsou zvyklí. :-D

Sotva jsem dovřel dveře a slejvák venku vypuknul naplno. Dobrej timing!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky